2011. január 15., szombat

Majorette VW 1302

Anno amikor a Simca átalakítását csináltam, akkor merült fel bennem az ötlet, hogy a bogaramat is átalakítom. Nem volt különösebben rossz állapotban, csak nem állt neki jól a lila szín. Az átalakítás előtt megint elkövettem a szokásos hibámat. Elfelejtettem lefotózni az eredeti állapotát. Azért akad róla kép, ha nem is olyan jó.


Miután újra volt a háznál kromofág a lemaratás pár másodperc alatt meg is történt. Egyetlen gond "kromó"-val, hogy az eltakarításának az ideje többszöröse, mint a maratásé. Cserébe nagyszerű munkát végez. Az eredeti tervem az volt vele, hogy semmilyen fényezést nem kap, hanem csak rozsdaimitációt. Akármennyire is szerettem volna, imitálni a rozsdát, csak nem jött össze. Inkább arra emlékeztetett, mintha valaki... khm.. a WC-be mártogatta volna.



Így reggel elkezdtem újra előröl mindent és inkább fényezett alapra imitálok rozsdát. Valamiért ez könnyebben megy. Az alap itt is a Trabantnál használt matt fekete volt. Miután megszáradt polírpapírral kicsit megdolgoztam , hogy kopottas legyen, majd narancssárga és barna pamacsolással rozsdát imitáltam. Ezután matt lakkal lekentem. A száradás után kifestettem a hátsó lámpákat és az első irányjelzőket. Az első fényszórókat nem kellett, mert alapból külön álló és fémszínű. Ennek befejeztével neki álltam a beltérnek. Ennek az az érdekessége, hogy a csomagtartó is ki van rajta dolgozva. Ez azért meglepő, mert nem lehet felnyitni a csomagtartót. Utána néztem, és volt régen olyan aminek fel lehetett nyitni. A beltér eredetileg fehér volt. Ebből csak a kormányt hagytam meg így.A műszerfalat és a padló matt feketével festettem le. Az ülések két színből, sárgából és homokszínből vannak kialakítva. Ezt a színt használtam a kaszni belső oldalánál is, mivel elég jól be lehet látni a napfénytetőnek köszönhetően.



A szélvédő jó állapotban volt, így ehhez nem is nyúltam hozzá. Az utolsó lépés az alváz volt. A lökhárítókat szintén naranccsal és barnával öregítettem. A kerekeknél lévő bütyköket lecsiszoltam, hogy meg tudjam ültetni az egészet. Végül a kerekek jöttek. Itt csak a belső részt festettem szintén matt feketével.
Hát ennyi lenne. Szerintem elég jól vissza adja a Hoodride stílust.


2 megjegyzés: