2011. április 17., vasárnap

Road Master Flyers Super Cars - Jaguar Mark X

A pár hete kapott pakkból érkezett gépek szépen lassan újulnak föl. Van ami már kész van és még nem mutattam be , de majd az elkövetkezendő napokban sort kerítek azokra is. Viszont most közkívánatra a legrosszabb állapotú darab tárom elétek. A Jaguar Mark X-et. Magáról a cégről magyarul nem lehet sokat tudni, de nem én írok először erről a márkáról. Beczl kolléga a Matchbox Memories-on mutatta be már egy későbbi korokból származó Stingray-t. Amit viszont megtapasztaltam már, hogy abban az időben az 1:64-es gyártók közül a legrészletesebb darabokat adták ki. Ugyanis mindene nyitható. Emiatt a motortérre is külön figyelmet fordítottak. Itt is festegettem kicsit, de nem akartam túlzásokba esni.
A kaszni szerintem egy hozzáillő barna színt kapott, amit olyan vékonyan sikerült felvinnem, hogy minden apró kis felületi sérülés hatalmasnak látszik rajta. Ezen kívül csak a lökhárítók valamint a fényszórók kaptak külön festést. Eleinte kétszínű fényezést gondoltam, de az ajtók illeszkedése miatt letettem róla. Az alvázat teljesen át kellett alakítani ahhoz ,hogy az új nagyobb és szélesebb kerekek beférjenek alá. A szélvédőt is amennyire csak tudtam újra áttetszővé tettem, de még így is vannak benne mélyebb karcolások. A belteret csak kipucoltam. Majd szerzek bele valahonnan egy kormányt. Összefoglalva a kezdeti állapothoz képest jóval szebb lett, de tudom, hogy nem tökéletes. Talán egyszer újra előveszem akárcsak a Miurát. Akkor természetesen arról is írok szösszenetet. Most viszont jöjjenek a képek:

Ilyen volt:
És ilyen lett. Pillanatnyilag csak ideiglenes hátterem van, de az hamarosan megoldódik.


Remélhetőleg a héten több posztot is tudok írni. Hála a tavaszi szünetnek.

5 megjegyzés:

  1. Ötös. Ez a szín, a felni nagyon jól áll neki. Talán a narancs belső lehetne más színű.
    Egyre jobban megy az ecsetes festés, de kérhetnél már ajiba egy paintbrush szettet ;-)
    Szélvédő milyen technikával újítódott fel?
    (Ma már én is elővettem félbemaradt felújításaim részét, sok közte inkább átalakítás lesz...)

    VálaszTörlés
  2. Az airbrush már listán van. Még ezzel gyakorolgatok aztán majd jöhet az is. Egyébként a szélvédőnél én 2000-es polírpapírt használok vizesen. Aztán pedig a Sidol nevezetű fémtisztítót. Nem kell sok idő hozzá és pöpecül meg lehet csinálni. Bár plexitől függ. A vastagabb keményebb darabokkal nehezebb.

    VálaszTörlés
  3. A papír már nekem is meg van (hála Templairnek), de én finiselni mással szoktam, de holnap kipróbálom a szidolt is. MA kezeltem vele egy merga alvázát, most úgy is kéznél van.

    VálaszTörlés
  4. Ez lemaradt: ha sok a mélyebb karc, akkor tanácsos kicsit durvább papírral kezdeni, mondjuk 800/1000, aztán 1500 majd a végén 2000. Kevesebbet kell így csiszatolni. Ha van ablaktörlő, akkor pedig érdemes azt leragasztani amíg csiszolsz, feltéve, ha nem akarod eltüntetni.

    VálaszTörlés
  5. Ez nagyon klassz lett, grat! Tetszik a kerékválasztás.

    VálaszTörlés