2010. szeptember 14., kedd

Custom Matchbox Holden Pick-up

Már régóta nagy kedvencem a nevem Earl sorozat és el is határoztam hogy a benne szereplő 1973-as El Camino-t valahogy megcsinálom 1:64-ben is. A probléma ott kezdődött, hogy nem találtam olyan kisautógyártót akik megmintázták volna ezt a modellt. Így esett a választásom egy nagyon hasonló modellre amit a Matchbox dolgozott fel ez nem más mint a Holden Pickup 1977-ből. Sokat dobott az is rajta, hogy én azt hittem a filmben is ez a kocsi van. Így már csak egy megfelelő alapra volt szükségem. Itt akárcsak a Lee-nél a Matchboxshophoz fordultamsegítségért. Ismét szerencsém lett és egy pár hét múlva már a kezemben is tarthattam. Ezután már csak megfelelő festékekre volt szükségem. A kék festékkel nem is volt baj egy igen hasonlót sikerült találnom a boltban. De a motorházon lévő szörkével már gondban voltam. Ezt az itthon fellelhető ezüstből és fehérből kevertem ki. Szerencsére tökéletesen sikerült így már csak az apróbb részletek voltak hátra. A fényszóró burkolatát is ezzel a kevert festékkel csináltam majd magát a lámpát ezüsstel emeltem ki.A hűtőrács megkaptam a fekete színt. Mivel a filmben sem egy hibátlan állapotú autó volt ezért szintén a kikevert színnel egy fültisztító segítsségével megkoptattam, sőt egy -két helyen nagyobb foltbann még az alapozót is megcsináltam. A plató kerete is megkapta az ezüstöt a kerékdobon lévő rombusz mintás lappal együtt. Inne viszont egy ideig semerre sem vezetett az út, mert nem volt megfelelő kerékdonorom. Jártam egy ideig a boltokat míg találtam egy megfelelőt.Mindenképpen egy olyan kellett ami az idei GMC pickup vagy ami a Karmann Ghia alatt van. Ráadásul elég szélesnek is kell lennei hogy elférjen a holden igen széles alváza alatt. Végül csak egy ilyen darabot találtam ami megfelelt a kritériumoknak. Ez nem más mint az idei Porsche 914-es. Így most a hétvégén a boltban járva sikerült egy számomra borzalmas almazöld színű verziót beszerezném, és ezt szét is kaptam amint hazaértem.

A tengelytáv tökéletes volt,de a kerék színe még nem az igazi.Ugyanis a filmben a belső rész piros színű. Ezt úgy oldottam meg, hogy a pirso festéket tűre felvíve szépen lassan körbefestettem. Ami meg túlfolyt azt azonnal le is takírítottam. Miután összeraktam a Simcánál már bevált rozsdázási módszert alkalmazva öregítettem meg az egész kocsit.

A végeredmény a képeken jól látszik:

Teljesen elégedett vagyok vele.

További szép hetet...



1 megjegyzés: