2011. április 19., kedd

M. C. Toys Trabant 601 S megint




Anno már említést tettem arról, hogy a Trabant 601 S-nek kiemelt szerepe van nálam, mivel a családban volt 15 éven keresztül. Ennek apropóján láthattatok már egy átalakítást Hotrod stílusban. Most viszont teljesen más szemszögből közelítem meg a dolgot. Valószínűleg nem lesz nagy meglepetés. Az ötletet egy netes kép adta, mint már jó pár átalakításnál.


Amint megláttam tudtam, hogy kell egy kicsiben, de mivel nem vagyok ellátva több garnitúra Maisto Trabanttal, így a egyszer már átalakítottat bontottam vissza. Nem különösebben sajnáltam, mivel rengeteget szitkozódtam miatta. Ráadásul a végé elégedetlenül tettem fel a polcra. Adódott tehát egy alkalom, hogy új formában több tapasztalattal újra nekiállhassak. Sok dolgom nem volt, csak lemaratni a festéket és kicsit megdolgozni egy-két részét. Ám itt elkezdtem kicsit kísérletezgetni. Ugyanis egy kollégával beszélve került szóba, hogy a rozsdát -ebben az esetben a rohadást- a festék alól kéne elővarázsolni. Nem kellett sok idő, hogy kitaláljak valamit. Próbáljuk meg visszafelé. Nem a végén maszatolni a szép felületet, hanem először a fémtiszta felület kapja meg a mocskolást. Ezt olyan helyeken csináltam meg, ahol a legtöbb autó először kezd el rohadni a sárvédőknél, ajtóéleknél, tetőperemen. Itt kezdtem el mocskolni, majd szabálytalan maszkolószalag darabokat téptem le és takartam le rohadás imitációra készülő részeket. Miután ez meglett szép Trabant kékkel mindenhol egyenletesen lefestettem. Amikor már eléggé kikeményedett a festék, de még kicsit puha felszedtem a maszkolást amitől annak a pereme kicsit fölkunkorodott. Máris alulra került a rohadás. Ezt később még utánajavítottam, de az eredménnyel elégedett voltam. Festés szempontjából már csak a maradék kosz felvitele volt hátra. Ezt a hagyományos fültisztítóval elkenős módszerrel vittem végbe. Ezt óvatosan a szélvédőkön is megcsináltam, de elől kihagytam az ablaktörlők vonalában. Ám Hoodride-ok egyik jellemzője a hátul döntött kerék és a csomagtartók. Előbbinél csak kicsit meghajtogattam a tengelyt és kettévágva kicsit kijjebb toltam. A csomagtartó már nagyobb fejtörést okozott. De ezt is sikerült megoldani. Egy rövidke ideig gyűjtöttem Hongwell autókat. Ezeken pedig gyakran vannak ilyen használható dolgok, még ha a méretarány nem is stimmel. Ebben az esetben egy 1:87-es és egy 1:43-as MG csomagtartó került fel. Értelem szerűen a kisebbé került a Trabi csomagtartójára. A nagyobbon már egy bőrönd is volt, de ezt helykitöltés céljából inkább mellé tettem. Természetesen ezek sem maradhattak sterilek. A csomagtartót barnával és naranccsal "rozsdáztam" míg a bőröndöt híg barna festékkel öregítettem meg. A kerék egy régebbi Yatming alól származott, amit nem sajnáltam erre a célra felhasználni. Ezen kívül már csak az apróbb részletek maradtak a fényszórók és a hűtőrács. Azt ajtók keretét kiemeltem feketével amit a Totalcar kisautó blogjáról kölcsönöztem. Ezek után már csak egy jó háttér kellett a fotózáshoz. Ebben az esetben is lefotóztam "steril" párjával, hogy ne hiányozzon a csoportból.
Ezután inkább kivittem illő környezetbe.



A hátul lévő mustangról majd később.

Mindenkinek Kellemes Hetet!

5 megjegyzés:

  1. Jó lett, rendesen kopik már a festék a duroplastról :-)

    VálaszTörlés
  2. Hali .
    Meg kell mondjam, hogy nagyon jól sikerült a TRABI . Szép munka . GRATULA !

    Matchboxshop

    VálaszTörlés
  3. Természetesen szuper! Az ihletadó fotót meg ellopom. :-D

    VálaszTörlés
  4. Matchboxshop: Köszönöm a dicséretet.
    Tommi: Csak nyugodtan.

    VálaszTörlés