2010. december 30., csütörtök

M. C. Toys Trabant 601 S

Nem én vagyok az első aki egy poszt témájának előveszi ezt a modellt, de még azt se mondhatom, hogy az első aki átalakítást végez ezzel e modellel. Az eredeti modellt sem kell bemutatni, mert itt is már Sam.Joe is megmondta a tuti:

"aki képes magyarul olvasni e-sorokat és nem dobozban töltötte eddigi napjait, az pontosan tudja, hogy a szerkezet mi fán is terem"

Így ezeket a sorokat én most meg tudom spórolni. Aki esetleg valami miatt dobozban élt annak a kedvéért itt van egy kis segítség.

Én az eredeti modellről elég szentimentális emlékeket őrzök, ugyanis a családunknál több mint 15 évig szolgált egy ugyanilyen kék szappantartó. Óvodában mikor értem jöttek már kértem el a kulcsot és míg Édesapám bent beszélgetett én kifutottam és mire odaért már a beindított motorral vártam. Bár az óvoda és a lakásunk között csupán 3-400m volt. Általános iskolás koromban is akárhányszor hazaértem már ott parkolt és mivel ő volt az idősebb jó előre köszöntem neki. Sajnos költözés után megváltunk tőle, bár az állapotár panasz nem lehetett. Sajnos fénykép nem maradt fenn róla. Ezekből a sorokból szerintem érthető, hogy számomra egy szép autó a 601S.

Korai Maisto:
Joe példányával szemben ez még az M.C Toys korszakból való verzió, bár igazából csak az alvázon a név változott. Azt, hogy hogyan került hozzám ez a Trabi már nem tudom megmondani. Azt tudom, hogy a legjobb rugózású autóm szerintem a mai napig. Nagy szeretetemet kissé nehezen viselte és ez eléggé meg is látszott rajta. Tavaly az első két megvásárolt modellfestékemet ezen alkalmaztam először. Azóta is már eltelt már másfél év és már egy másodpéldánnyal is rendelkezem, ami már a Maisto nevet viseli az alvázán. Most karácsonykor elhatároztam, hogy egy olyan kocsit kellene csinálnom, amin nem a rozsda dominál. Ennek szellemében kezdtem neki az öreg M.C. Trabi átpingálásának. De nem álltam meg a festegetésnél. Kapott egy kerékcserét is és egy alapos ültetést is. Snake Petivel ellentétben én nem egy "sztrítrészert" alkottam, hanem a klasszikusabb Hot Rodos irány felé fordultam. A kerekek körülbelül azonosak az eredetiekkel, de akárcsak a Holdennél itt is kifestettem a középső részt pirossal erősítve a "Rod hatást".

A kocsi még teljes egészében nincsen kész, de a cikket már szerettem volna Hétfő estére megírni, így a képeket majd később pótlom. Akármennyire is szerettem volna a szünetben befejezni, ezt a festékboltosok nem így gondolták. Addig is a képek:

Eredetileg zöld volt. Itt már elkezdtem az első átfestést.


Másfél évvel később újra nekiálltam. Már jóval összeszedettebben.

Itt már majdnem készen Maisto öccsével.


Még kell egy kis festékpótlás és matt lakk. Sajnos lakkot sehol nem kaptam, így szerintem tégelyes Revell lakkal kenem le.

Szerintem jó tett neki az ültetés.


A holnapi nap folyamán pótlom az utolsó képeket.

4 megjegyzés:

  1. Nekm is megvan ugyanez, sárgában.
    Én versbe szedtem a kocsi történetét.
    http://matchboxandbeyond.blogspot.com/2010/04/maisto-trabant.html

    VálaszTörlés
  2. Most már tényleg veszek magamnak egyet, ezt eldöntöttem, bár nekünk kombijaink voltak.
    Az átalakítás tetszik, de ezt már mondtam.
    Viszont a második kép csücskében látok valamit, ami mintha az enyém lesz majdan, ha jól tévedek ;-)

    VálaszTörlés