2010. augusztus 24., kedd

Felújítás: Matchbox - Iso Grifo


Many-vel először személyesen körülbelül egy évvel ezelőtt sikerült összefutnunk.Most a hétvégén majdnem napra pontosan megejtettük második találkánkat is. Ennek eredményeképpen az egymásnak összeszedett és felhalmozott autóakt megcseréltük. Én egy Idei Camaro T-hunt párt adtam neki és még ezen kívül még egy régebbi számomra förtelmesen ronda Camarot valamint egy Volkswagen SP2-t. Én visszakaptam tőle a Siku t2-t és két '70-es években készült Superfastot. Az egyik egy Citroën SM a másik pedig a poszt tárgya egy Iso Grifo.

Az eredeti modellért forduljatok az Autófíliához. Ők elég szépen leírják a típust és a poszt a képekkel így is elég hosszú lesz.

Térjünk vissza a felújítandó darabra. Hát szegényt eléggé megviselte az élet, ami azon is látszik, hogy mindkét A oszlop alul el volt törve és a tető meg is volt nyomva, mintha ráültek vagy rátenyereltek volna. Ezt sikeresen sikerült megoldani, de miközben a festéket vakartam le róla egy óvatlan mozdulattal a bal törött oszlop felül is engedett és már azon kaptam magam hogy csúszik le a mosdókagylóban ami nem volt bedugaszolva.Szerencsére még azelőtt megállt mielőtt örökre búcsút vehettem volna tőle, így biztonságba helyeztem.

A másik igen szembetűnő gondja az volt, hogy a tengelyek igencsak elgörbültek a 40 év alatt, vagy csak azalatt a pillanat alatt amikor a tető is más formát vett fel. Ezt két kis műszerészfogóval egyenesítettem, így már nem kanyarodik(annyira).

Végül bevittem a két tengelyt a szobába és elkezdtem az alvázzal és a kasznival foglalkozni.Megpróbáltam fémtisztítóval felpolírozni, de alumínium ötvözetről lévén szó nagyon hamar vissza is oxidálódott.Így végül annyit alakítottam rajta hogy a lökhárító alatt lefestettem kékkel, hogy karcsúbb legyen. A rendszámot ezüsttel festettem ki, majd ezután feketével megpróbáltam kihúzni a számokat,betűket. De végül inkább hasonlít valami japán feliratra, mint rendszámra.

A kaszni már kicsit több figyelmet igényelt. Alap volt egy teljes újrafestés, ami elsőre igen szépen sikerült. De körülbelül fél nappal később több helyen is egy kicsit meggyűrődött. Ezt nagyjából sikerül korrigálni. Az szökni próbáló A oszlop is visszakerült a helyére és sikerült eltüntetni a ragasztás nyomát is. A szín az eredetihez hasonlító korábban a Simcánál használt kék volt.De nem akartam úgy hagyni, mintha a gyári külsőre szeretnék törekedni, hanem próbáltam az eredetihez hasonló külsőt készíteni neki.Így kifestettem ezüsttel az ablakkereteket és feketével az oldalsó és motorházon lévő kopoltyúkat a hűtőrácsot és hátul a rendszám és a hátsó fényszóró körüli részt.

Nem lett tökéletes, de jobb lett mint volt. A beltéré s szélvédő teljesen jó állapotban maradt meg, így ezeket csak megsikáltam. Még a vonóhorog is érintetlen!

De beszéljenek most már a képek:
Ilyen állapotban hoztam haza:


És így sikerült felújítani:

2 megjegyzés: